Gardenparty

Det var mycket att stå i inför trädgårdsfesten i lördags. Tältet skulle upp, musikanläggningen på plats, bord och stolar köras och bål skulle blandas puh! det var svettigt. Tusen tack snälla Titti som hjälpte mig att fixa innan och under kvällen. Allt gick jätte bra och jag känner mig helnöjd.

Förvånad blev jag när en folkhop kom gående med vimplar och flaggor som ett gammaldags brudfölje. Nu ska det flaggas i tid och otid i Björnskog hedan efter.

Vädrets makter höll sig i schack, det var varmt och soligt så barnen kunde bada. Senare på kvällen kom det en regnskur men det gjorde inget för då satt vi under tältet och njöt av Madsengårdens goda buffé. Under middagen sjöng Annie så vackert, tack snälla du och tack Elin som spelade till. Vi sjöng även en sommar medley som Elin hade satt ihop men vi glömde sjunga kaffevisan som fanns i bladet med bakside texten:

Familjen Stålhammar är på semester i Turkiet. De går in i en souveniraffär och rätt som det är har lilla Alva 2 år försvunnit. Peter vänder sig oroligt till Eva och frågar:

-”Var är Alva”

Eva svarar:

-”Mmm, vet inte....Borta...? och så fortsätter hon att titta på tröjorna från ”Dolce och Grabbarna”.

 En promenad med tipsfrågor ut till udden och Adam hade fixat med bågskytte och Alva bollkastning i ringar.

Senare på kvällen blev det musikbingo som Peter hade knåpat ihop.

 Ett jätte stort varmt Tack! alla goa släkt och vänner för att ni kom och för alla fina presenter.



 


Kommentarer
Postat av: annie

Det var ett jätteroligt kalas ni ordnat! Och det var kul att sjunga :) du är toppen! Jag vill va som du när jag är 50! Kram på dig /annie

2012-08-12 @ 09:41:24
URL: http://annieny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0